Otomotiv teknolojideki gelişmelerin en hızlı şekilde yansıdığı sektörlerden biri. Otomotiv de pek çok iş kolu gibi erkek egemen bir sektör olarak görülmesine ve çalışan oranında hala erkekler çoğunlukta olmasına rağmen anahtar rollerdeki kadın çalışanlar işlere imzalarını atıyorlar.
Kadınların otomotiv sektöründeki varlığına rakamlarla bakmak gerekirse Catalyst Knowledge Center’in ilgili raporundaki bilgiler şu şekilde:
– Kadınlar, otomotiv imalatı ve araç ekipmanı imalatı sektörlerindeki pozisyonların %26,7’sini oluşturuyor.
– Kadınların araç imalatında yönetici düzeyindeki pozisyonlara katılım oranı %16,9’dur.
– Her 5 bayi çalışanından ancak 1’i kadındır.
– Otomotiv tamir ve bakım pozisyonlarında istihdam edilenlerin sadece %7,3’ü kadındır.
Forbes’un bir makalesine göre de her gün araba satın alan ve araba kullanan kadınların sayısı erkeklerden daha fazla. “Kadınlar araba satın alma kararlarının %85’ini etkiliyor ve araba alıcılarının %62’sini oluşturuyor ve ABD’de ehliyet sahibi kadın sayısı erkeklerden 1,4 milyon daha fazla”
Erkek çalışanlar otomotivde çoğunlukta olmasına rağmen kadınlar da tüm dünyada otomotiv markalarının pek çok alanında çalışmaya ve yönetici koltuğuna oturmaya başladı. Bunda kadınların eğitim olanaklarına daha rahat ulaşabilmesinin, mesleki anlamda kendilerini geliştirebilecekleri programlara daha rahat katılabilmesinin etkisi büyük.
Kadınların otomotiv sektöründeki rolünü katkıları ve sektördeki değişen dinamiklere etkisini çok büyük olmakla birlikte temel olarak sınıflandırmak gerekirse şu şekilde olduğunu deneyimliyoruz:
Çeşitlilik ve Yaratıcılık:
Kadınların otomotiv sektöründeki varlığı, sektörde çeşitliliği artırmakta ve farklı perspektifleri beraberinde getirmekte.
Liderlik ve Yönetim:
Son yıllarda, otomotiv sektöründe kadın liderlerin sayısında artış gözlemliyoruz. Kadın yöneticiler, karar alma süreçlerinde farklı bir yaklaşım sergileyerek şirketlerin sürdürülebilirliğini ve rekabet avantajını arttırıyorlar. Bu durum, sektördeki liderlik anlayışını zenginleştiriyor ve gelecek nesil liderlere ilham kaynağı oluyor.
Tasarım ve Mühendislik:
Otomotiv sektöründe kadın mühendislerin ve tasarımcıların artan sayısı araçların estetik ve teknik özelliklerinde çeşitliliği beraberinde getiriyor.
Pazarlama ve İletişim:
Kadınların otomotiv sektöründeki etkisi sadece tasarım ve mühendislikle sınırlı değil. Pazarlama ve iletişim alanında da kadınlar, bir araç kullanıcısı olarak ağırlıkları da düşünüldüğünde, sektördeki markaların hedef kitlesine daha etkili bir şekilde ulaşmalarına yardımcı oluyorlar. Kadınların perspektifinden gelen reklam kampanyaları sektördeki markaların toplumsal duyarlılığını arttırıyor.
Eğitim ve İlham:
Kadınların otomotiv sektöründeki varlığı diğer genç kadınlara bu alanda kariyer yapma konusunda ilham kaynağı oluyor. Eğitim programları ve mentorlük faaliyetleri ile kadınların sektöre olan katılımları destekleniyor ve gelecekteki liderlerin yetişmesine katkı sağlanıyor.
Biz de bugün de şirketimizin değerli kadın çalışanlarından “Emek”in onlar için ne ifade ettiğini, çalışma hayatındaki deneyimlerini ve 8 Mart'a dair dileklerini dinledik.
Özverili çalışmalarıyla topluma katkıda bulunan tüm kadınlarımıza şükranlarımızı sunuyor, 8 Mart Dünya
Kadınlar Gününü kutluyoruz!
Birlikte daha eşit daha özgür bir dünya için!